reklama

Nepriateľ štátu

Písať o knihe, ktorá zachytáva život a názory takej osobnosti, akou je Fedor Gál je pre mňa veľká výzva. Ale táto kniha bola a stále je pre mňa  veľkým zážitkom, a preto to skúsim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Keď sa mi do rúk dostala kniha Karola Sudora, v ktorej sa zhovára s Fedorom Gálom, mala som zmiešané pocity. Na jednej strane si hlboko vážim Fefora Gála, obdivujem ho a za mnoho vecí, ktoré sa týkajú Slovenska som mu vďačná. Na druhej strane, rozhovory ma nikdy nejak extrémne nebavili. No napriek tomu som sa do tejto knihy pustila s nadšením, ktoré sa postupom času čítaním ešte stupňovalo. Zaujali ma perfektne položené otázky, ktoré Gálovi dávajú priestor na akúkoľvek odpoveď a nenútia ho, aby odpovedal tak, ako si želá autor. Pretože by bola nesmierna škoda, keby taký človek, akým je Fedor Gál musel odpovedať tak, ako si niekto želá. No som presvedčená, že by toho ani nebol schopný. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kniha: Fedor Gál: Ešte raz a naposledy (Karol Sudor) | Martinus

Na Fedorovi Gálovi ma fascinuje, že je v akejkoľvek situácii schopný a odhodlaný povedať svoj názor. Že sa nebojí ukázať svoj postoj. A v tejto knihe svoje názory veľmi kultivovane, no zároveň jasne vyslovuje v každej vete. Každá jedna veta ma niečím prekvapila. Fedor Gál sa vyjadruje k mnohým ľudom a udalostiam. Ak ste dovtedy mali pocit, že nejakej udalosti rozumiete a ste schopný utvoriť si na ňu jasný názor, po prečítaní tejto knihy uvidíte, ako ste sa mýlili. Ako málo ste mali informácií.

Vďaka za všetko
Vďaka za všetko 

Fedor Gál je osobnosť, ktorá bola na Slovensku nielen nedocenená, ale aj ponížená. Nielenže sa mu nedostalo dostatočnej vďaky, on bol štvancom vo vlastnej krajine. Ľudia, ktorým najviac pomohol, sa mu obrátili chrbtom po tom, ako vyslovil svoj názor na Mečiara. Ako sa sám vyjadruje, pociťuje isté zadosťučinenie, keď názor, ktorý mal on pred mnohými rokmi a kvôli ktorému bol vyhnaný, zastáva teraz takmer celá spoločnosť. No podstatné je, že nič nerobil kvôli svojmu dobrému pocitu a zadosťučineniu, ale pre národ. Národ, ktorý sa zachoval tak, ako sa zachoval. Pľuli naňho, písali mu nechutné listy, nadávali mu do Židákov, kričali, že zradil národ. Toto všetko robili ľudia, ktorým on chcel iba pomôcť. A pomohol. Napriek tomu nezatrpkol. Dokáže si priznať chybu, vie kedy sám zlyhal. Pomáha každému, kto to potrebuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek, ktorý sa narodil v Terezíne. Človek, ktorý bol vyhnaný z rodnej

krajiny, ktorú vlastnými rukami oslobodil. Človek, ktorý nezabudol na to, kým je a odkiaľ pochádza. Toto je Fedor Gál. Kniha, ktorá mi ukázala, aký tento človek naozaj je. A nie len on. V mnohých veciach mi otvorila oči a o mnohých veciach a osobnostiach som absolútne zmenila názor.

Alexandra Mravíková

Alexandra Mravíková

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Človek s vlastnými myšlienkami, názormi, postojmi a kritickým myslením. Milujem kvalitnú literatúru, hudbu, divadlo, cudzie rozhovory, kávu, víno...Študujem v Čechách a niekedy ma zaráža tá podobnosť so Slovenskom, ktorá nás neustále spája. Či ide o politiku, myslenie, alebo obyčajnú malosť a egocentrizmus. Zoznam autorových rubrík:  NázorKnihaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu